دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی

دو مقاله قبلی با موضوع های “طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی” و “طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لباس” مورد استقبال قرار گرفت به همین دلیل لازم دیدیم تا مقاله ای جامع در مورد نکات کلیدی در دکوراسیون داخلی فروشگاه های مواد غذایی نیز بنویسیم.

در سال های اخیر فروشگاه های زنجیره ای بسیاری مانند شهروند، کوروش، هایپر استار و غیره در شهر های مختلف افتتاح شدند و بسیاری از مردم برای خرید روزانه خود به این فروشگاه ها میروند.
محبوبیت این فروشگاه ها در بین مردم به دلیل وجود تنوع در محصولات بسیار زیاد است. اما چیزی که در این فروشگاه ها وجود دارد که باعث جذب بیشتر مشتریان شده است. دسته بندی منظم محصولات است که موجب شده تا خریداران بتوانند بدون اتلاف وقت و سریع جنس مورد نیاز خود را پیدا و خرید نمایند.
حال اگر شما هم دوست دارید تا فروشگاه مواد غذایی خود را ،چه کوچک باشد چه بزرگ، همانند فروشگاه های زنجیره ای دکور کنید، لازم است تا با چند نکته کلیدی و اساسی آشنا شوید و از آنها استفاده کنید.

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه غذایی:

دکوراسیون داخلی فروشگاه های مواد غذایی نیازمند دقت زیادی است. به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما برای طراحی دکوراسیون فروشگاه غذایی از بهترین شرکت دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.
چرا که دسته بندی اجناس باید طوری باشد که دسترسی برای مشتریان را راحت تر کند. در قدم اول برای سوپرمارکت خود قفسه های مواد غذایی را تهیه کنید تا بتوانید اجناس را مرتب بچینید.
اما از اصلی ترین و کلیدی ترین نکته ها در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت ها نحوه قرار دادن کالا و اجناس در قفسه ها است.

– محصولاتی که نیاز روزانه مشتریان هستند مانند شیر، پنیر، نان و .. را در انتهای مغازه قرار دهید. چرا که مشتری برای خرید این محصولات باید تا انتهای مغازه برود و از کنار کالاهای دیگر رد شود. پس از این روش میتوانید کالاهایی که کمتر خرید میشوند را در معرض دید مشتری قرار دهید و شانس خرید آنها را بالا ببرید.

– تجربه ثایت کرده است که بیش از 70 درصد مردم هنگامی که وارد مغازه میشوند به سمت راست خود نگاه میکنند. در نتیجه باید کالا و اجناس خاص خود را در قفسه های سمت راست قرار دهید. و از آن طرف کالاهای گرتن قیمت را در قفسه های سمت چپ مغازه بچینید.

– نکته دیگر این است که محصولاتی که گران قیمت تر هستند را در قفسه هایی قرار دهید که هم سطح با چشم باشند و محصولات ارزان قیمت را در قفسه های پایین قرار دهید.

– کالاهای مشابه را در قفسه های کنار هم بچینید. به هیچ عنوان کالاهایی که بهم مرتبط نیستند را در قفسه های نزدیک به هم قرار ندهید. با این روش مشتریان میتوانند به راحتی محصول و یا کالای خود را پیدا کنند. این راحتی در پیدا کردن محصول برای مشتریان یک نکته مثبت برای سوپر مارکت شما می شود.
شرکت آبستره

– در تمام فروشگاه ها باید میزان نور پردازی طوری باشد که مشتری بتواند تمامی جزییات محصول را ببیند. وقتی برای خرید مواد غذایی به سوپرمارکت میرویم، بیشتر نوشته های روی محصولات را میخوانیم و چون نوشته ها ریز هستند نیاز به نور کافی وجود دارد. پس فضاهای تاریک برای فروشگاه مواد غذایی مناسب نیست.

– در خصوص استفاده از قفسه ها، اگر سوپر مارکت شما کوچک است، میتوانید قفسه های خود را به سلول های کوچک تر تقسیم کنید. با این روش فضای بیشتری برای چیدن محصولات در قفسه ها خواهید داشت.

نکات دیگری هم هستند که تکمیل کننده طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی است:

– باید برای هر محصول اتیکت نام و قیمت کالا زده شود و این اتیکت باید جلوی دید مشتری باشد. نام و قیمت نوشته شده را خوانا و مرتب بنویسید تا باعث سردرگمی مشتریان نشود.
آبستره

– همه قفسه ها باید پر از محصول باشد.

– از نظر تمیزی قفسه ها هم همیشه وسواس به خرج دهید.

– حواستان به تاریخ انقضا محصولات باشد.

وبلاگ شرکت آبستره

دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری مدرن

معماری داخلی ساختمان

امتیاز شما به این مقاله